• Gruppträning
OBS!
Schemat kan variera från vecka till vecka. Se aktuellt veckoschema för gruppassen på startsidan!

CORE 


Core-träning är att bygga upp styrka, stabilitet och balans för att användas när vi behöver det som mest. Ryggen och magen är involverad i många tunga uppgifter i vardagen och en stark mage och rygg är därför en stor fördel för att undvika och förebygga skador.

 

Core-träning är en typ av funktionell träning men koncentrerat på kroppens mittendel. Genom att träna mage, rygg och bäcken som är kroppens centrum för balans och rörelse kan man underlätta i positioner som utsätter kroppens mittendel. Speciellt utsatta är yrken som involverar obekväma ställningar och rörelser.


Måndag 19:40-20:10   
 

BOX


1-timmes pass med fokus på boxningens grunder men som fortfarande kommer göra dig riktigt trött.


Onsdag 18:00-19:00  
 

RÖRLIGHET


Ett 45-minuterspass där vi bokstavligen håller oss på mattan. Vi utforskar vår rörlighet tillsammans genom positioner och rörelser som utmanar hela kroppen. Allt i ett lugnt tempo där du själv styr hur långt och hur mycket du vill utmana dig. Inga skor men gärna en varm tröja.


Tisdag 19:45-20:30  
 

SPINNING

 

Spinning en utmärkt träningsform för er som vill få en bra grundkondition fort. Spinning bidrar också till ett starkare hjärta, starkare lungor och en sundare blodcirkulation. Spinning är en skonsam träningsform för de som varit skadade och är överviktiga. Det bästa med spinning som träningsform är att du kan lägga upp din träning så som du vill och samtidigt bli inspirerad av ledaren och få peppning från den övriga gruppen i träningssalen.
 

Måndag 18:30-19:30
Onsdag 19:10-20:10
Lördag 10:00-11:00

SPINNING-DISTANS

 

Likt den vanliga spinningen men utan vila mellan låtarna och på ca 75-85% av maxpuls rakt igenom! Ett pass för den tuffa men som alla ändå klarar av att genomföra på sin egen nivå.
 

Torsdag 17:15-18:15

TABATA

Högintensiv intervallträning. Du tränar (hårt) 20 sek, vilar 10 sek och upprepar detta. Du ökar på ett snabbt och roligt sätt både din uthållighet och explosivitet, muskeltillväxt och fettförbränning genom att i intervaller upprepa övningar där du använder stora muskelgrupper. Att träna Tabata är en optimal träningsform då du på kort tid kan förbättra både kondition och muskelstyrka.

Tisdag 19.30-20.30
Torsdag 18.30-19.30
Söndag 10:00-11:00

 

WOD WorkOut of the Day

Ett styrke/ konditionspass inspirerat från idrottsgrenen CrossFit. På passen tränar vi både styrka, teknik och kondition med redskap och den egna kroppsvikten. Det är ett pass där alla kan vara med oavsett ålder eller erfarenhet då alla övningar anpassas efter varje individs förmåga.

Söndag 18.00-19.00