• Gruppträning
OBS!
Schemat kan variera från vecka till vecka. Se aktuellt veckoschema för gruppassen på startsidan!

CORE 


Core-träning är att bygga upp styrka, stabilitet och balans för att användas när vi behöver det som mest. Ryggen och magen är involverad i många tunga uppgifter i vardagen och en stark mage och rygg är därför en stor fördel för att undvika och förebygga skador.

 

Core-träning är en typ av funktionell träning men koncentrerat på kroppens mittendel. Genom att träna mage, rygg och bäcken som är kroppens centrum för balans och rörelse kan man underlätta i positioner som utsätter kroppens mittendel. Speciellt utsatta är yrken som involverar obekväma ställningar och rörelser.


PAUS tills vidare
(Måndag 19:40-20:10)
   

RÖRLIGHET


Ett yogainspirerat 45-minuterspass där vi bokstavligen håller oss på mattan. Vi utforskar vår rörlighet tillsammans genom positioner och rörelser som utmanar hela kroppen. Allt i ett lugnt tempo där du själv styr hur långt och hur mycket du vill utmana dig. Inga skor men gärna en varm tröja.


Video på passet hittar du längre ner.

Tisdag 8:15-9:00

SPINNING

 

Spinning en utmärkt träningsform för er som vill få en bra grundkondition fort. Spinning bidrar också till ett starkare hjärta, starkare lungor och en sundare blodcirkulation. Spinning är en skonsam träningsform för de som varit skadade och är överviktiga. Det bästa med spinning som träningsform är att du kan lägga upp din träning så som du vill och samtidigt bli inspirerad av ledaren och få peppning från den övriga gruppen i träningssalen.
 

Måndag  17:00-18:00 + 18:30-19:30
Onsdag  17:00-18:00 + 18:30-19:30
Torsdag 17:30-18:30
Lördag 10:00-11:00

TABATA

Högintensiv intervallträning. Du tränar (hårt) 20 sek, vilar 10 sek och upprepar detta. Du ökar på ett snabbt och roligt sätt både din uthållighet och explosivitet, muskeltillväxt och fettförbränning genom att i intervaller upprepa övningar där du använder stora muskelgrupper. Att träna Tabata är en optimal träningsform då du på kort tid kan förbättra både kondition och muskelstyrka.

Tisdag 18.30-19.30
Torsdag 19:00-20:00
Söndag 10:00-11:00

MEDIYOGA
MediYoga är utformad utifrån den tantriska yogatraditionen som är en av de äldsta former av yoga som människan känner till. Mycket inspiration har hämtats från kundaliniyoga likväl som ayurveda, den mångtusenåriga läkekonsten samt med komponenter från traditionell kinesisk medicin. Allt förpackat och strukturerat för att kunna utföras i terapeutiskt syfte. 
MediYoga kan definieras som en form av body-mind träning, en helhetsträning som stillar sinnet, ökar kroppsmedvetenheten och balanserar kroppens nerv- och hormonsystem men som också bidrar till ökad rörlighet, flexibilitet och styrka. MediYogan är inte en yogaform med fokus enbart på det fysiologiska utan på alla aspekter, människan som energivarelse, helheten.
Alla övningar utförs alltid utifrån en central utgångspunkt men där individen tränas i att själv avgöra och känna in vilken nivå av anpassning som behöver göras utifrån egen förmåga och kapacitet. Detta gör att alla personer kan delta (frisk som sjuk) i utövandet av MediYoga och tillgodogöra sig goda effekter.
Kärnan i MediYoga är att skapa ökad balans fysiskt, mentalt och emotionellt.
 

Anmäl intresse via mail/ i receptionen

Video - Rörlighetspass med Susanne